2012. augusztus 7., kedd

Rosinante

Tegnap a Rosinante étteremben ebédeltünk. Bevallom éttermekről vagy egyéb helyekről csak akkor írok, ha valami nagyon tetszett. Örökmozgó kisbaba mellett se időm, se energiám megírni, hogy valami nem volt jó és soha többet nem megyünk vissza...vagy hmmm jó volt egyszer, de köszönöm szépen elég volt. Szóval ez egy nagyon szeretem hely!
11 óra magasságában nekiindultunk Budapestről. Elfelejtettem a weboldalukon megnézni hogy pontosan hol van Szigetmonostoron, de a kocsiban a toplista gasztronómia2012 és hát a cím alapján bevallom mi elkavarodtunk. Nagyon készségesek voltak, a GPS koordináta már segített és röpke 1 óra alatt kint is voltunk :) De megérte ezt az időt! Mesés helyen van.
Tényleg bababarát hely, nem csak annak hirdeti magát. A vendégek nagy része szerintem ott is nyaral. Az udvaron kis medence, pont elég a gyerkőccel nyaralóknak. Mindenféle program, lehetőség...szóval ott unatkozni nem lehet. De azokról nem tudok bővebben nyilatkozni, mi csak ebédelni jutottunk el.
Amíg a rendelt ételre vártunk előételként kaptunk egy kis lazacot, tökmagos friss kenyérrel. Elmondták azért kell várni, mert ők bizony mindent frissen főznek. Addig sem unatkoztunk, Kristóffal foglalkoztunk. Míg minket az összes fogás lenyűgözött, Kristófot a plafoni ventilátorok kötötték le :) Azt hiszem jó lenne itthonra is szerelni egyet, valószínű órákra elbűvölné! :DDD

Gyöngyöző kakas leves, húsos kukoricadara-galuskával

Levesben még sosem ettem húsos polenta/puliszka galuskát. Igazán jó párosítás volt!

Fűszeres, ropogós malac „létra” zöldhagymás házi tejföllel, parmezános újburgonyával

Párom malacot rendelt, hatalmas adag volt! Elmondása szerint igen finom! Erről én bővebben nem tudok nyilatkozni, de tény, hogy nagyon jól nézett ki.

Pisztráng filé mandulakéregben pirítva mentás zöldborsópürével, vajas burgonyával

A pisztráng és a mini grillcsirke között vacilláltam, végül a méretre rákérdeztem és a leves után úgy éreztem a csirkével már nem tudnék megbirkózni :) Főleg úgy nem, hogy én márpedig desszertet is ennék. Nagyon jó döntésnek bizonyult. Ropogós mandulakéregben a pisztráng filé, vajas-kurkumás burgonyával (erre rákérdeztem, mert eszméletlenül szép sárga volt a burgonya kívülről) és mellé még mentás zöldborsópüré, ami nagy kedvencem.

Könnyű málna frappe

Trüffel torta vaníliás köleshabbal, bazsalikomos őszibarack chutney-val

Bevallom nem vagyok nagy köles rajongó. Megeszem, de úgy semmi különös vele. Csokitortával párosítva még nem ettem, úgyhogy gondoltam ezt rendelem. A puha trüffel tortához igen jól passzolt a köleshab és isteni kiegészítő volt az őszibarack csatni.

Ha arra jártok, ezt a helyet nem szabad kihagyni!