2010. november 1., hétfő

Őszi utazás a fapapucsok, a sajt és a stroopwafels világába

Kerek 10 napig nem voltam netközelben!...na jó, ne hazudjak, néha neteztünk, mert szállásokat ott foglaltuk le, illetve vonat és busz menetrendeket böngésztünk. Holland földön "őszöltünk". Fantasztikus volt! Bárcsak fele az ottani szervezett, rendezett életnek, városképnek lenne meg itthon is, no meg otthon is! Akkor csodálatos lenne! Bármikor szívesen beköltöznék egy kis holland házba! Azok a nagy ablakok csodálatosak! A függönymentes élet engem elvarázsolt.
 Néhány napot Amszterdamban töltöttünk, végigjártunk néhány múzeumot, megbarátkoztunk a meseszép házakkal és imádtuk a tömérdek mennyiségű kerékpárt! Aztán délen is meg északon is körülnéztünk: vonatoztunk, buszoztunk és bringáztunk is. Megnéztük a tengert, tavakat, vidéket.

Amszterdam

Ősz

Delft: porcelángyár

Kinderdijk

Poffertjes (holland mini palacsinta)

És hát mivel ez egy gasztroblog, hát nem maradhatnak el a kaja-fotók sem. Néha suttyomban kattintottam itt ott :) Ez éppen az egyik reggelim volt...igazi kalória bomba. És még ha csak ennyit ettem volna! Valóban ez már az ikszedik fogás volt, már számolni sem mertem!

Stroopwafels (szirup-waffel)

Vonatozás közben jól bevált nasink ez a holland édesség.

Holland almás pite

Gouda Mázsaház

Gouda Városháza

Magamat igazi sajt imádónak nevezném. Nem vagyok hús kedvelő, sajt jöhet ám minden mennyiségben!
Az utazásunk számomra talán legkedveltebb állomása Gouda volt. Nagyon bájos kisváros, gyönyörű városházzal. És hát nem utolsó sorban a híres lyuk mentes sajt szülőhazája! Az a gouda sajt amiben lyuk van az már nem is igazi! Azt már nem is vihetik forgalomba Gouda sajt néven!
Minden ízben kapni ám Gouda sajtot. A legelterjedtebb mégis a natúr marad, persze azonkívül kóstoltunk és jól bevásároltunk mindenféle ínyencségeket: pesto, bors, fokhagyma és zöld fűszeres, erős paprikás, köményes, diós. Ha már Hollandia akkor a kecske sajtok is külön említésre méltók!

Ma amint hazaértünk úgy döntöttem elsőnek a Pestos sajtot pusztítjuk el.